Strona główna | Box na dole strony głównej | Wartość mediowa piłki ręcznej rośnie najszybciej

Wartość mediowa piłki ręcznej rośnie najszybciej

 

Rekordowe 4,9 miliarda złotych wyniosła w 2016 roku wartość mediowa sponsoringu sportowego w Polsce według raportu Pentagon Research. Piłka ręczna znalazła się na trzecim miejscu w zestawieniu dyscyplin o największej wartości.

Warto podkreślić, że handball odnotował największy wzrost wartości mediowej spośród wszystkich dyscyplin.

pentagon logo

Wartość telewizyjna (oficjalna, bez uwzględnienia polityki rabatowej poszczególnych stacji) sponsoringu sportowego w 2016 roku wyniosła 4,9 MLD PLN, co po chwilowym spadku rok wcześniej, jest najlepszym wynikiem w dotychczasowej historii badań sportu w Polsce.

Wysoka wartość mediowa to efekt dobrych występów polskich sportowców i polskich drużyn w kilku najważniejszych wydarzeniach w roku, z których warto wymienić ćwierćfinał Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA Euro 2016, 11 medali na Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro 2016 oraz dobry początek sezonu w skokach narciarskich 2016/2017.

lawka
Wpływ na zwiększoną wartość sponsoringu sportowego w poszczególnych dyscyplinach miały także duże imprezy sportowe odbywające się w Polsce. Do takich wydarzeń można zaliczyć Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej EHF Euro 2016, Tour de Pologne, turniej finałowy Ligi Światowej siatkarzy oraz występy Legii Warszawa w UEFA Champions League.

W styczniu medialnym hitem okazały się właśnie mistrzostwa Europy piłkarzy ręcznych, które cieszyły się zainteresowaniem milionów Polaków.

Ranking sponsorów, którzy najwięcej zyskali pod kątem mediowym na polskim rynku w 2016 roku, otwiera Grupa Lotos, PKN Orlen oraz PLUS. Warto zwrócić uwagę na wysoki wynik sponsorów piłkarskiej reprezentacji Polski, takich jak m.in. NIKE, STS, Ustronianka, Modecom.

Najbardziej medialne dyscypliny 2016 to piłka nożna, piłka ręczna mężczyzn (sponsorzy EHF Euro 2016), siatkówka (Orlen, Plus), skoki narciarskie (LOTOS, ATLAS i 4F) oraz kolarstwo (marki obecne w mediach dzięki udziałowi w Tour de Pologne).

Ranking dyscyplin ze względu na wygenerowaną wartość ekspozycji sponsorów TOP 20:
1. PIŁKA NOŻNA 1 885 784 810 zł.
2. SIATKÓWKA 932 784 495 zł.
3. PIŁKA RĘCZNA 931 948 082 zł.
4. SKOKI NARCIARSKIE 252 252 192 zł.
5. KOLARSTWO SZOSOWE 140 159 712 zł.
6. ŻUŻEL 139 541 398 zł.
7. BOKS 137 451 593 zł.
8. KOSZYKÓWKA 102 071 203 zł.
9. SZTUKI WALKI 82 579 230 zł.
10. LEKKOATLETYKA 71 144 364 zł.
11. TENIS ZIEMNY 51 166 232 zł.
12. HOKEJ 47 301 021 zł.
13. RAJDY TERENOWE 24 975 288 zł.
14. IGRZYSKA OLIMPIJSKIE 15 457 092 zł.
15. JEŹDZIECTWO 9 046 620 zł 438 872
16. NARCIARSTWO BIEGOWE 7 625 979 zł.
17. RAJD SAMOCHODOWY 6 665 555 zł.
18. PODNOSZENIE CIĘŻARÓW 6 097 201 zł.
19. FUTSAL 5 330 882 zł.
20. DRIFT 4 459 488 zł.

***

Źródło: Pentagon Research