Strona główna | PGNiG Superliga mężczyzn | PGNiG Superliga w TVP Sport przez 4 lata

PGNiG Superliga w TVP Sport przez 4 lata

 

Mecze najwyższej klasy rozgrywkowej piłkarzy ręcznych będą pokazywane w TVP Sport. Telewizja Polska S.A. podpisała z Superligą sp. z o.o., umowę na cztery laty na prawa do pokazywania spotkań PGNiG Superligi mężczyzn. Pierwsza transmisja została zaplanowana na 30 sierpnia.

W naszym kraju dostęp do TVP Sport ma 35 mln obywateli. Włodarze tego kanału liczą, że ligowe transmisje będą gromadziły co najmniej po 200 tys. widzów. Wynegocjowana licencja zawiera ponad  270 spotkań, czyli około 550 godzin transmisji. W każdym sezonie stacja TVP Sport pokaże min. 68 meczów – co najmniej po dwa w każdej kolejce rundy zasadniczej i wszystkie w rundzie finałowej. Dodatkowo transmisje będą do obejrzenia również na stronie sport.tvp.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Będzie tam można znaleźć także zarchiwizowane spotkania, skróty z meczów, wywiady i inne liczne materiały wideo. Mecze będą pokazywane w standardzie HD z wykorzystaniem min. 5 kamer. Niestety nie będzie magazynu podsumowującego każdą kolejkę.

– PGNiG Superliga to obok piłkarskiej Ekstraklasy będą najważniejsze rozgrywki ligowe w Polsce pokazywane w TVP Sport. To kolejne ważne prawa sportowe, które udało się pozyskać, a także uzupełnienie naszej oferty dotyczącej piłki ręcznej. Pokazujemy przecież najważniejsze spotkania PGNiG Superligi kobiet, mecze kobiecej i męskiej reprezentacji, a także turnieje mistrzowskie z ich udziałem. Budujemy polski sport i najważniejsze rozgrywki, takie jak PGNiG Superliga, chcemy pokazywać w Telewizji Polskiej. W ostatnim tygodniu TVP Sport pod względem oglądalności był 10 kanałem w Polsce  – powiedział Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport.

PGNiG Superliga należy do ścisłego TOP 5 najsilniejszych lig w Europie rankingu Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej. Jest jedną z czołowych lig zawodowych w Polsce. W rozgrywkach bierze udział 14 najsilniejszych zespołów w naszym kraju. Najlepsze kluby rokrocznie osiągają sukcesy w pucharach europejskich – VELUX EHF Lidze Mistrzów i Pucharze EHF.

– Otwiera się zupełnie nowy rozdział w historii polskiej piłki ręcznej. Dzięki umowie z Telewizją Polską, dostęp do transmisji z ligowych rozgrywek zyska milionowa widownia w naszym kraju. Dotychczasowe oglądalności meczów piłki ręcznej w TVP Sport, m.in. z tegorocznego finału Pucharu Polski, pokazały ogromne zainteresowanie dyscypliną. Nasze analizy wskazują, że PGNiG Superliga w TVP Sport powinna stać się jedną z najliczniej oglądanych lig sportowych w Polsce. – mówił w trakcie konferencji Marek Janicki, Prezes Superliga sp. z o. o.

– Niezwykle ważnymi elementami zawartej umowy są również plany promocji i praca nad atrakcyjnością transmisji. Wspólnie z TVP mamy zaplanowane liczne aktywności promujące rozgrywki. Zachowaliśmy prawa do skrótów, z których będą mogły korzystać przedstawiciele mediów, kluby, od nowego sezonu znajdą się one także na nowej platformie internetowej PGNiG Superligi nad którą pracujemy. Przygotujemy także kompleksową, dedykowaną  oprawę graficzną i wizualną transmisji oraz dostarczymy pełne analizy statystyczne. Warto będzie oglądać PGNiG Superligę – dodał Prezes Janicki. Sternik PGNiG Superligi zaznaczył, że łącznie hale klubów biorących udział w rozgrywkach mogą pomieścić 40 tys. widzów. Nowe obiekty budowane są w Mielcu, Tarnowie i w Puławach.

Sezon 2019/20 PGNiG Superligi wystartuje w piątek 30 sierpnia. W tym dniu odbędzie się również pierwsza transmisja na antenie TVP Sport. Transmitowane spotkania będą rozpoczynać się w jednym ze stałych pasm dedykowanym PGNiG Superlidze we wtorki, środy lub piątki o godz. 17:30 lub 18:00 i w niedzielę o godz. 13:00. Ośrodki regionalne TVP np. w Opolu czy Lublinie też są zainteresowane transmisjami meczów PGNiG Superligi.

Kontrakt pomiędzy Telewizją Polską S.A., a Superligą sp. z o.o. został zawarty na cztery lata, tj. na sezony 2019-2023.

Superliga sp. z o.o. jest spółką zarządzającą najwyższą klasą rozgrywkową piłki ręcznej mężczyzn w Polsce – PGNiG Superligą, odpowiadającą za prowadzenie rozgrywek, sprzedaż praw medialnych i scentralizowanych praw marketingowych.