Blisko 100 indywidualnych sportowców, ponad 70 klubów, 11 związków, 2 komitety, najważniejsze polskie instytucje kultury i 300 tys. dzieci objętych programami sportowymi – Grupa ORLEN w ostatnim roku umocniła pozycję zdecydowanie największego sponsora w Polsce. Koncern buduje polski sport, wspiera kulturę, a jako odpowiedzialna społecznie firma popularyzuje aktywność wśród dzieci i osób z niepełnosprawnościami.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat sponsoring stał się dla PKN ORLEN narzędziem wspierającym globalny biznes prowadzony w ponad 90 krajach świata. Szerokie portfolio projektów w tym obszarze oraz ich wpływ na realizację strategicznych celów już po raz trzeci zostały zaprezentowane w rocznym raporcie sponsoringowym.

PKN ORLEN stawia zarówno na polski, jak i międzynarodowy sport
Filarem polityki sponsoringowej PKN ORLEN jest sport. Ostatnie lata to dynamiczny wzrost aktywności koncernu w tym aspekcie. Od 2015 roku liczba indywidualnych umów ze sportowcami wzrosła z 13 do blisko 100, z klubami sportowymi – z 12 do ponad 70, a ze związkami sportowymi – z 2 do 11. PKN ORLEN od dłuższego czasu jest związany z kluczowymi partnerami: Polskim Komitetem Olimpijskim, Polskim Związkiem Piłki Siatkowej i Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, a dzięki połączeniu z Grupą LOTOS i PGNiG rozpoczął współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, Polskim Związkiem Narciarskim, Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce i sportowcami: między innymi Kajetanem Kajetanowiczem i Tadeuszem Michalikiem. Konsekwentnie stawia na strategiczny projekt związany z obecnością w Formule 1, od 2023 roku jako Partner Główny Scuderia AlphaTauri.
Sponsoring sportowy pomaga Grupie ORLEN w zdobyciu rozpoznawalności oraz przynosi marketingowe korzyści
Przemyślane i długofalowe podejście do sponsoringu buduje pozycję jednej z największych firm w Europie Środkowej. Grupa ORLEN już dzisiaj dysponuje największą w tej części kontynentu siecią blisko 3100 stacji paliw. Do 2030 roku udział zagranicznych stacji zgodnie z założeniami ma wzrosnąć do 45%, dlatego koncern konsekwentnie stawia na projekty budujące świadomość marki w krajach, w których prowadzi już swoją działalność detaliczną.

W zeszłym roku tour promocyjny bolidu F1 po raz pierwszy odwiedził zagraniczne miasta, w tym między innymi Berlin, Pragę i Bratysławę. Trasa ORLEN Wyścigu Narodów za dwa tygodnie po raz pierwszy poprowadzi przez Węgry i Słowację, a towarzyszący tej imprezie wyścig dla kolarzy amatorów odbędzie się w Czechach. Dodatkowo, za granicą ORLEN jest zaangażowany w najpopularniejsze – uznawane za narodowe – dyscypliny sportu. W Niemczech sponsoruje zespół piłki ręcznej – THW Kiel, w Czechach drużynę hokeja – HC VERVA Litvínov, a na Litwie współpracuje z tamtejszą ligą koszykówki.
Strategiczne planowanie przynosi efekty. W Czechach rozpoznawalność marki ORLEN sięga już 40%. Realizacja ambitnej polityki sponsoringowej przynosi Grupie ORLEN korzyści także na polu marketingowym. Sportowcy wspierani przez koncern bardzo często uczestniczą w kampaniach wspierających dynamiczny rozwój sektora detalicznego.

Choć PKN ORLEN coraz mocniej działa międzynarodowo, to zawsze na pierwszym miejscu stawia zaangażowanie na rzecz społeczności lokalnych. W 2022 roku koncern wspierał kluby w miastach, w których spółki należące do Grupy ORLEN mają swoje siedziby – w Płocku, Gdańsku, Krakowie i Włocławku. Dużą wagę przykłada też do programów nastawionych na szkolenie następców obecnych mistrzów i popularyzację sportu wśród najmłodszych. W poprzednim roku objął nimi rekordowe 300 tys. dzieci.
PKN ORLEN od lat wspiera sportowców i popularyzuje sport wśród osób z niepełnosprawnościami. Pomoc koncernu kierowana do tej grupy w 2022 roku obejmowała blisko 5 tys. osób. W tym czasie koncern kontynuował strategiczną współpracę z Polskim Komitetem Paraolimpijskim, który na igrzyskach paraolimpijskich w Pekinie reprezentowało 11 zawodników oraz 4 przewodników. Grupa ORLEN aktywnie wspierała też najważniejsze polskie instytucje kultury takie jak Teatr Wielki – Operę Narodową, Muzeum Narodowe w Warszawie czy Narodowy Instytut Fryderyka Chopina.