22 października 2025

ZPRP i Superliga zaprezentowały wspólny plan rozwoju dyscypliny

Podczas jubileuszowej, X edycji Kongresu Sport Biznes Polska, Prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce Sławomir Szmal oraz Prezes Superligi sp. z o.o. Piotr Należyty przedstawili plan rozwoju polskiej piłki ręcznej na najbliższe lata. Nowa wizja zakłada reformę systemu szkolenia, umacnianie pozycji i atrakcyjności rozgrywek oraz nowoczesne podejście do marketingu i relacji z kibicami.

Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń branży sportowej w kraju Prezesi ZPRP Sławomir Szmal i Superligi sp. z o.o. Piotr Należyty wspólnie zaprezentowali kierunki rozwoju polskiej piłki ręcznej na najbliższe lata. Ich wystąpienie zatytułowano „Nowe oblicze dyscypliny sportowej – jak skutecznie przeprowadzić zmiany, które wpłyną na wizerunek, zarządzanie i finansowanie organizacji?”.

Obaj prezesi zaprezentowali najważniejsze filary rozwoju polskiej piłki ręcznej na najbliższe lata. Wspólna wizja Związku Piłki Ręcznej w Polsce i Superligi sp. z o.o. opiera się na budowie spójnego systemu, którego celem jest zrównoważony, nowoczesny i kompleksowy rozwój dyscypliny na wszystkich poziomach.

Centralnym elementem planu Związku Piłki Ręcznej w Polsce jest trwająca, kompleksowa reforma systemu szkolenia. Oprócz dalszego inwestowania w działające już inicjatywy Gramy w Ręczną i Ośrodków Szkolenia w Piłce Ręcznej, powstaje sieć Akademii Piłki Ręcznej, rozwijanych m.in. przy klubach ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet. W pilotażowej edycji projektu udział wzięło ponad 100 klubów z całej Polski. Szkoły Mistrzostwa Sportowego przejdą natomiast proces transformacji w elitarne ośrodki dla najbardziej utalentowanych młodych zawodników i zawodniczek. Celem szeroko zakrojonej reformy jest stworzenie spójnej i profesjonalnej ścieżki rozwoju dla młodych zawodników od poziomu młodzika do seniorskiej kadry narodowej. Podniesienie jakości szkolenia będzie możliwe także dzięki inwestycjom w zwiększenie częstotliwości, atrakcyjności i poziomu edukacji trenerów pracujących z młodzieżą.

Z kolei Superliga zaprezentowała ambitny plan dalszego rozwoju organizacyjnego i marketingowego, który ma przyciągać kibiców, partnerów i inwestorów. W ostatnich latach liga przeszła cyfrową rewolucję – powstały nowoczesne strony internetowe, aplikacja mobilna, profesjonalne biuro prasowe – a teraz wejdzie na kolejny poziom rozwoju. W najbliższych latach liga wdroży nowoczesną platformę CRM, pozwalającą lepiej poznawać potrzeby kibiców i budować z nimi bezpośrednie relacje. Ruszy również program „PEŁNA HALA”, obejmujący cykl szkoleń i narzędzi dla klubów w zakresie budowania frekwencji, organizacji dnia meczowego i aktywizacji lokalnych społeczności.

Wspólne wystąpienie prezesów na najważniejszej konferencji sportowo-biznesowej w Polsce to jasny sygnał: polska piłka ręczna ma jeden, spójny i ambitny plan na powrót na szczyt.

Pin It on Pinterest